Páginas

dilluns, 24 de desembre del 2012

CALENDARI D'ADVENT: dia 24. Tió













24 de desembre: LA NIT DE NADAL. I últim dia del calendari d'advent. A Catalunya i a casa meva és tradició fer cagar el Tió. La tradició consisteix en que durant el mes de desembre s'ha d'alimentar (amb mandarines, galetes...) al Tió i tapar-lo amb una manta perquè no passi fred durant les nits, perquè així la nit de Nadal, just després de cantar la cançó del Tió i d'haver-li propinat uns quants bons cops de bastó, ens defequi alguns regalets. El Tió acostuma a portar torrons, polvorons, fruits secs, caramels... o alguna joguina petita, mitjons, calces...

Versions de cançons del tió n'hi ha milers, però la que acostumem a cantar a casa és la següent:

Caga Tió,
d'avellanes i torró;
tan si cagues com sinó
et donaré un cop de bastó.
Caga Tió!

I recordeu picar ben fort al Tió perquè us cagui força cosetes. "Aiii!! Quina pudor!!"

Aquest any volia fer un Tió de ganxet, però el temps sempre és un handicap per poder fer totes aquelles coses que voldries arribar a fer... I malauradament no he pogut fer-lo. A Nido de Abeja van fer un curset per fer el teu Tió de ganxet, però em va ser impossible anar-hi, i desprès van vendre kits perquè els poguessis fer tu mateixa a casa, però quan hi vaig anar ja s'havien venut tots... :(



La Cristina de No Paris de Cosir, un blog que segueixo des de fa un temps, si va tenir l'oportunitat d'anar-hi i mireu quin Tió més xulo li va quedar!


Doncs bé, fins aquí el Calendari d'Advent 2012, espero que us hagi agradat, jo m'ho he passat súper bé preparant-lo per tots vosaltres.



Bones Festes!

.mOntse.!

7 comentaris:

  1. Un calendari d'advent fantàstic! Gràcies per compartir-lo amb nosaltres. Bon Nadal!!!!

    ResponElimina
  2. Trobo que aquesta idea del calendari d'advent és genial Montse...i quina feinada! Et felicito per aquesta feinada tan ben feta, i moltissimes gràcies per pensar en el meu tió de trapillo ;) Estic molt contenta d'haver-lo fet, ha estat tot un èxit a casa! Un petó i Bon Nadal bonica!
    Cristina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu! ^^ No m'extranya que hagi triomfat el tió si és que et va quedar fantàstic a mi em té enamorada! ^^
      Petons!

      Elimina
  3. Enhorabona per aquest calendari d'advent tan especial!! Segur que heu cuidat molt bé al Tió i avui estarà ben enfeinat ;).
    Bona Nadal!!

    ResponElimina

Aquest blog creix gràcies als vostres comentaris, així que anima't i deixa el teu.
Este blog crece gracias a vuestros comentarios, así que anímate y deja el tuyo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis