Páginas

dilluns, 9 de juliol del 2012

Iniciació al scrapbooking

Dissabte al matí vaig assistir al meu primer curs de scrap a Cromatismes! M'ho vaig passar genial! He descobert una nova addicció. Vaig aprendre un munt de cosses, i no cal que digui, que la profe, la Mir, és extraordinària! Això sí, si pensàveu que vaig anar a relaxar-me ho porteu clar... Va ser un estrès continu, ara talla, enganxa, monta, ara un segell, ara aquesta cola, no l'altre, i aquest segell amb quina tinta???, va noies les següent pàgina, agafeu cintes, i ara flors, aaaiii com es monta aquesta flor, on està la cosa aquella que serveix per... la necessito...! els troquels...!! Però va ser mooolt divertit!

I aquest va ser el resultat: un mini àlbum ple de records!
Per qui no sàpiga encara què és el scrap, us he de confessar que encara que no sou conscients, molts de vosaltres alguna vegada a fet scrap. Qui no ha guardat les entrades d'un museu, d'un concert, els bitllets de tren, metro, avió d'algun viatge que hagueu fet, junt amb les fotos per després fer un àlbum amb el recopilatori? Doncs en això es basa precisament el scrap.


La paraula scrapbook ve de l'anglès i literalment vol dir 'llibre de retalls'. Com us de dit consisteix bàsicament en fer un recull de memòries, records, sentiments, que es pot decorar amb infinitat de papers, segells, botons, cintes, washi tape, es poden donar mil i una formes, amb troquels, fils, brads, flors... A més hi ha mil tècniques en el món del scrap per decorar, que jo encara desconeixo... xD, però que penso descobrir mica en mica.


Però la cosa no acaba aquí, perquè la reina del scrap és la IMAGINACIÓ, per tant pots arribar allà on vulguis amb ella, i no només pots fer àlbums, sinó targetes, felicitacions, invitacions, blocs, agendes, punts de llibre, pots decorar tot el que et passi pel cap i més.

Una tècnica que sí que conec: l'embossing. Us explicaré què és una mica a la meva manera... hahahaha  La traducció literal seria 'realçar'. En el meu àlbum l'embossing són les estrelletes blanques que vaig posar en la pàgina de quadrets vichy rosa. Com es fa??? Doncs necessites un segell, el que vulguis, tinta transparent (ens va recomanar la Mir, també es pot fer de colors, però queda millor la transparent, el color ara us explico com li dones). Doncs bé, suques el segell en la tinta i l'estampes on vulguis, tot seguit agafes uns polvos que jo els he batejat com 'polos màgics' però que són bàsicament polvos per fer embossing, que n'hi ha de molts colors (vet aquí on està el color) i els tires per sobre d'on has fet l'estampació, tot ben omplert, és igual que tiris tot el pot, ara toca recollir el sobrant, perquè tot no s'enganxarà, i ho tornes a col·locar al pot. Un cop recollit amb una pistola/secador d'aire calent, ho passes per sobre de l'estampació amb els polvos al damunt i veuràs com aquests s'ajunten, donen la forma del segell i queda completament sec, donant relleu (vet aquí perquè li dic jo polvos màgics... ^^)


No us penseu que l'scrapbook és una creació del segle XX-XXI, nooooo! El scrap va néixer al segle XIX, quan hi va haver una gran immigració de persones d'Europa a Estats Units. Va sorgir de la necessitat d'aquelles persones en poder comunicar-se amb les famílies que havien deixat a Europa, i feien àlbums, diaris, on plasmaven les seves vivències a les amèriques, enganxaven, les entrades del teatre, de tot allò que feien, per aquella època es posaven poques fotos, ja que en aquells temps eren molt cares. 

La papallona que veieu a l'esquerre és com una calcomania, retalles la figura que vols, li treus la capa protectora, l'enganxes, i amb un pal de polo per exemple, rasques ben fort per sobre, retires el paper, i voilà!

Amb el temps, tot això ha anat evolucionant fins a l'actualitat, on hi ha botigues especialitzades en scrap on venen infinitat de materials i eines perquè puguis fer les teves pròpies creacions.


I fins aquí el meu primer àlbum de scrap. No està gens malament per ser el primer no? Jo em sento molt satisfeta al veure'l, perquè està fet al 100% per mi!

Això és una taula de scrap..., caos per tot arreu! hehehe
Què en dieu? Us apunteu a scrapbookejar una estona? No us arrepentireu!




.mOntse.!

1 comentari:

  1. Ostres Montse! Qué bé ho has explicat tot! T'hauré de deixar a tu com a profa suplent o pendre jo les notes! ;)
    T'ha quedat un àlbum maquíssim!!! Segur que aquests records no poden estar més ben guardats que dins d'aquest preciós àlbum! Fantàstic!
    Fins aviat!
    Petonatzo!

    ResponElimina

Aquest blog creix gràcies als vostres comentaris, així que anima't i deixa el teu.
Este blog crece gracias a vuestros comentarios, así que anímate y deja el tuyo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis